چند تفاوت پست پیشتاز و پست معمولی که نمی‌دانید!

چند تفاوت پست پیشتاز و پست معمولی که نمی‌دانید! چند تفاوت پست پیشتاز و پست معمولی که نمی‌دانید!
  • 1402/02/24
  • 1342
  • 0
چند تفاوت پست پیشتاز و پست معمولی که نمی‌دانید!

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم پست پیشتاز چیست؟ و سپس به بیان ویژگی های آن، به عنوان یکی از انواع روش های ارسال کالا بپردازیم.

پست پیشتاز چیست؟

اداره پست مهم ترین ارگان کشور در صنعت حمل و نقل محموله ها و مرسولات پستی می باشد. این اداره خدمات متفاوت و متنوعی را در راستای ارسال کالاها در سراسر کشور انجام می دهد؛ توزیع مکانی گسترده نمایندگی های اداره پست در کشورمان باعث شده تا همگان بتوانند از خدمات این اداره استفاده کنند. یکی از خدمات اداره پست، به وجود آوردن بستری برای کالاهایی است که باید سریعتر از زمان عادی به دست گیرنده برسند. این خدمت تحت عنوان پست پیشتاز شناخته می شود.

اهمیت استفاده از پست پیشتاز چیست؟

تحویل به موقع عامل مهمی است که در جلب رضایت مشتریان تاثیر بسزایی دارد . شرکت‌هایی مانند آمازون به دلیل سیاست «در عرض دو روز» برای رساندن کالا به مشتری در سریع‌ترین زمان ممکن، بازار را در دست گرفته اند و به زبان ساده تر کار را برای رقبای شان سخت کرده اند. چرا که مصرف کنندگان تمایل دارند از شرکت هایی که فرآیند تحویل به موقع بهتر و سریع تری دارند کالای درخواستی شان را سفارش بدهند. در واقع ، تحویل به موقع و سریع، از دو جنبه دارای اهمیت است:

  • مشتریان، کالای خود را به صورت مجازی دیده اند. درست است که ممکن است نمونه آن را از نزدیک نیز دیده باشند، ولی به لحاظ روانی دوست دارند سریع تر کالای سفارشی خود را ببینند تا متوجه شوند چقدر با آنچه در ذهن از آن داشته اند، مشابه است. این مورد بخصوص در مورد پوشاک صدق می کند.
  • یکی از معایب فروشگاه های اینترنتی، گپ زمانی بین زمان سفارش و دریافت است. در اکثر موارد نیاز است تا دیرتر از موعد مقرر، بسته به دست مشتریان نرسد. این مورد موجب سخت شدن بیشتر انتظار و گاها ایجاد استرس برای مشتریان می شود. هر چه زمان انتظار کاهش یابد، طبیعتا ذهنیت بهتری در مشتری ایجاد می شود و او بیشتر ترغیب می شود تا دوباره از همان فروشگاه خرید کند.

به طور کلی، شاید بتوان گفت، بعد از کیفیت کالای ارسالی، آنچه مهم است، تحویل به موقع و حتی سریع تر از موعد بسته ها می باشد.


با توجه به توضیحات فوق بهتر است در ارسال کالاهای خود از گزینه هایی که موجب تسریع در ارسال می شوند، استفاده کنید. در این میان ارسال کالاها با پست پیشتاز گزینه خوبی می باشد.

ویژگی های پست پیشتاز چیست؟ (در مقایسه با پست معمولی)

 

سرعت بالا

می توان گفت بعد از پست ویژه، دومین سرویس پرسرعت برای ارسال کالاها، پست پیشتاز می باشد. 

بهره مندی مرسولات از بیمه در پست پیشتاز

هر چه قدر هم در بسته بندی و یا حمل ونقل بسته ها دقت شود، باز هم خطراتی هستند که پیش بینی نشده اند و یا اتفاقاتی غیر قابل گریز ممکن است برای کالاها و بسته ها پیش بیاید. بهترین کار برای مصون ماندن از این خطرات و کمتر متضرر شدن در این راستا، استفاده از روشی است که کالاهای مان تحت پوشش بیمه باشند. پست پیشتاز گزینه ای است که این امکان را به ما می دهد.

مدت زمان ارسال کالا

در حال حاضر کالاهای ارسالی با پست پیشتاز از تهران به مراکز استان‌ها و تعدادی از سایر شهرهای بزرگ و مهم، در بازه زمانی  24 تا 72 ساعت به گیرندگان تحویل داده می‌شود. این مدت زمان برای محموله های درون شهری در تهران 24 ساعت و برای شهرستان‌ها 48 تا 72 ساعت است. مدت زمان ارسال کالا در پست معمولی تا 20 روز هم طول می کشد.

البته این زمان برای داخل کشور و در ایام غیر تعطیلی می باشد. بدیهی است که برای مرسولات خارج از کشور و نیز ارائه خدمات در روزهای تعطیل این زمان ها طولانی تر خواهد شد.

قابلیت رهگیری محموله پستی در پست پیشتاز

یکی دیگر از ویژگی های پست پیشتاز این است که کالاهایی که با استفاده از آن ارسال می شوند یک بارکد یا شماره مرسوله 10 تا 20 رقمی دارند که فرستنده بعد از تحویل کالا به پست، آن را از اداره پست دریافت می کند و در اختیار گیرنده می گذارد تا لحظه به لحظه از وضعیت و مکان بسته خود از طریق سایت شرکت پست مطلع شود. این مورد در پست عادی مقدور نیست.

تعداد مراجعه مامورین پست برای تحویل کالا در پست پیشتاز

 در صورتی که در زمان مراجعه مامورین پست، گیرنده حضور نداشته باشد و قادر به دریافت بسته اش نباشد، یک بار دیگر مامورین پست به آدرس مراجعه خواهند کرد . اگر باز هم گیرنده موفق به دریافت بسته خود نشود، بسته، تحویل اداره مرکزی می شود و گیرنده می تواند ظرف زمان مشخصی (حدود یک هفته) به آنجا مراجعه کرده و بسته اش را دریافت کند.

هزینه ارسال کالا در پست پیشتاز

در این روش پست، هزینه ارسال،  در درجه اول به وزن محموله بستگی دارد. با توجه به اینکه خدمات در پست پیشتاز نسبت به پست عادی بیشتر است، طبیعتا هزینه ها هم نسبت به روش عادی بیشتر است. در صورتی که محموله، بسته بندی خاصی داشته باشد، فضای زیادی را اشغال کرده باشد و یا آسیب پذیر باشد و احتیاج به تمهیدات خاص داشته باشد، هزینه ارسال بیشتر خواهد شد. در واقع برای محاسبه این هزینه، شما باید به پارامترهای مختلفی توجه کنید و بر اساس آن‌ها هزینه را تخمین بزنید. از جمله مهمترین فاکتورهایی که در این  محاسبه باید به آن دقت داشته باشید، می‌توان به استان مقصد، وزن محصول، بیمه، روش ارسال و… اشاره کرد.

اطمینان از تحویل کالا به دست گیرنده در پست پیشتاز

در پست عادی، از گیرنده امضا گرفته نمی شود، فرستنده هم رسیدی دریافت نمی کند و مرسولات به ساده ترین شکل آماده و توزیع می شوند. لذا در صورت اهمیت اطمینان  از دریافت مرسوله توسط گیرنده و احتمال نیاز به اثبات آن، لازم است از پست پیشتاز و یا سایر خدمات مشابه اداره پست استفاده شود.

سخن پایانی

طبق آنچه در این مقاله گفته شد، چنانچه صاحب مشاغل فروش اینترنتی هستید، بهتر است از پست پیشتاز برای ارسال هر چه سریع تر بسته های مشتریان تان استفاده کنید. برای استفاده از این خدمت، مراجعه حضوری برای تحویل کالاها ضروری است، در صورتی که برای شما این مسئله سخت است و یا زمان آن را ندارید، می توانید از شرکت های پستی برای این منظور استفاده کنید. شرکت پایگان، پیشنهاد ما به شما برای رونق بخشیدن به کسب و کارتان از طریق ارسال به موقع و سریع کالاها می باشد. شرکت پایگان، یک شرکت واسط پستی است که به شما این امکان را می دهد تا به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات شرکت پست استفاده نمایید.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 900

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 780

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2075

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 740

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1132

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021